In oktober 2013 verkreeg VB&VH het contract voor de system-engineering, ontwikkeling, productie en installatie voor de totale wayfinding, verlicht en onverlicht, van alle 7 stations van de Noord-Zuidlijn in Amsterdam. Later nog uit te breiden met de busterminal Amsterdam Noord. Mijksenaar Wayfinding tekende voor de lay-out en het routingplan.

Dit zeer complexe en prestigieuze project moest grotendeels plaatsvinden terwijl de stations nog in aanbouw waren, met enorme logistieke en technische consequenties en extreem hoge eisen aan de veiligheid.
Aan en afvoer van de verschillende elementen vond plaats met speciaal ingezette treintjes binnen een zeer strak schema, waarbij onze monteurs dag en nacht stand-by stonden voor de verdere afwikkeling.
Maanden van tevoren moesten alle (verstelbare) ophangconstructies en pendels, op basis van uiterst ingewikkelde stramientekeningen, tot op de centimeter nauwkeurig  worden uitgezet.
Hierna werden de plafonds namelijk gesloten, waarbij de uitsparingen in de plafonds exact moesten corresponderen met de door ons aangebrachte pendels.
De wayfinding bestaat ondermeer uit enkel- en dubbelzijdige verlichte toepassingen, deze hangen veelal aan speciale constructies, maar zijn ook deels ingebouwd in de glazen wanden.
Maar ook uit noodverlichting, lichtbakken met verdwijn-signalering, ontruimingsplattegronden, routevorken, vitrines en verlichte kubussen. VB&VH leverde tevens de speciale constructies van alle dynamische reisinformatieborden en camerapendels.
Er is veel gezegd en geschreven over de NZL, maar het resultaat mag er zijn: 7 individueel unieke stations waar kunst en wayfinding harmonieus samengaan met de architectuur.
Klaar om >100.000 reizigers per dag te verwerken.
Met grote trots en tevreden opdrachtgevers kijken wij terug op dit huzarenstuk.