Geheel in lijn met de nieuwe Heineken mirror-look kregen wij de opdracht een prototype te ontwikkelen voor de nieuwe versie van de bekende ronde Heineken outdoor signage.
In nauwe samenwerking met Heineken Group Design werd in het diepste geheim gewerkt aan de esthetische en technische ontwikkeling van de Iconic Outdoor Sign.

Onze oplossing

Door middel van uitgebreide materiaalproeven, speciale oppervlakte bewerkingen en uittesten van speciale drukinkten werden vele prototypes ontwikkeld die allen gericht waren op de uiteindelijke engineering voor de serie-productie. Dit alles in nauwe samenwerking met onze strategische partner
Fabrique 3D.
Hierbij werd ook gebruik gemaakt van 3D printtechnieken.
Vele tussen-presentaties in onze Experience ruimte hebben uiteindelijk de klant overtuigd van de ultieme Heineken Iconic Outdoor Sign.
Het eindresultaat is een sign met een zeer moderne en eigentijdse uitstraling in mirror-look met een fraai vormgegeven muurbevestiging met een achterwaartse groene aureole glow.
Door gebruik te maken van het EcoUnlimitLed (EUL) LED armatuursysteem is een rondom egale uitstraling gerealiseerd (aan beide zijden en de rondom kopse zijde).
Na een internationale pitch heeft Van Beem & Van Haagen ook de opdracht gekregen voor de internationale productie en distributie van deze signage.
Ook technisch gezien zijn de signs heel vernieuwend door de toepassing van o.a. spuitgegoten en extrusie-delen die exact in elkaar passen.
De signs beschikken over alle benodigde wereldwijde keurmerken en certificaten na uitgebreide tests op trekkracht en wind- en UV-bestendigheid.
Meer dan 11.000 signs zijn inmiddels gedistribueerd naar meer dan 55 landen wereldwijd.
Een sterk staaltje samen met onze internationale partners, zeker gezien de korte leadtime en scherpe deadlines.
Inmiddels is ook een enkelzijdige muurversie van de Iconic Outdoor Sign in productie genomen.