Het Heineken Iconic Outdoor Sign is bekroond met de GIO erkenning voor Goed Industrieel Ontwerp. Het sign is tot stand gekomen door een samenwerking tussen Heineken International Design & Concept, VBAT, Van Beem & Van Haagen en Fabrique Public Design.

De erkenning betreft de categorie ’Functioneel’ waarbinnen wij ook nog een nominatie hebben verworven, waardoor wij in de top 3 van deze categorie zijn beland.
De signs zijn vrijwel onderhoudsvrij.
Van Beem & Van Haagen tekende voor de (technische) ontwikkeling, prototyping en engineering, productie, assemblage en wereldwijde distributie.
De haaks op de gevel gemonteerde lichtbak vormt een geïntegreerd geheel met de gevelplaat.
De gevormde schalen zijn bedrukt in 6 kleuren, waaronder de ‘mirror look’ in hoogglans zilver.
De schalen kunnen geopend en gesloten worden via een onzichtbare bajonetsluiting, maar zijn subtiel vergrendeld.
Het geheel wordt inwendig rondom uitgelicht d.m.v. EcoUnlimitLed (EUL) energiezuinige led-verlichting.
Jury-oordeel: ‘Een paradigmaverschuiving in de gevel- en lichtreclamebranche’.
Inmiddels zijn er ruim 25.000 exemplaren geproduceerd en geleverd naar meer dan 60 landen wereldwijd.