KLM wilde in Vertrekhal 2 op Schiphol een duidelijk identity statement maken als identificatie boven de incheck-balies.
Daarnaast moesten de Sky Priority balies voor de reizigers duidelijk herkenbaar zijn.
De keuze viel op een blauwe lichtlijn met geïntegreerde KLM logo’s en Sky Priority displays.

Onze oplossing

Op basis van ons technisch plan zijn wij begonnen met het ontwikkelen van een aantal prototype proefopstellingen in de VB&VH Experience .
Hier kunnen ondermeer lichtwaardes, -uitstraling- en –beleving levensecht worden nagebootst en getoond; dit alles onder zowel dag-, nacht- als schemeromstandigheden.
Tezamen met de klant is beoordeeld of de specifieke blauw KLM-kleur onder alle omstandigheden voldeed aan de stringente KLM huisstijl richtlijnen.
Uiteindelijk kregen wij hiervoor het ‘blauwe’ licht.
Het resultaat: Een 80 meter lange ononderbroken lichtlijn met 2 geïntegreerde KLM logo’s en aangevuld met separate rood verlichte Sky Priority displays.
Door gebruik te maken van het EcoUnlimited (EUL) LED armatuur-systeem en een slimme montagewijze was het inderdaad mogelijk om een visueel ononderbroken en egale lichtlijn te realiseren met de karakteristieke, herkenbare blauwe KLM kleur.
Dit brand identity object is reeds van veraf te zien, ook van buiten de vertrekhal.
KLM overweegt om deze oplossing zowel nationaal en internationaal breder toe te passen.